Pliki cookies

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Zapisz się na darmowy webinar!

Uzupełnij formularz i otrzymaj link do wydarzenia w wiadomości zwrotnej.




    Sukces!

    W wiadomości zwrotnej otrzymasz link do wydarzenia. Nie zapomnij dodać go do kalendarza!

    Zamknij
    < Wróć

    Lean Six Sigma: Klucz do Użyteczności i Efektywności w Organizacjach

    Działanie zgodne z metodyką Lean Six Sigma pozwala osiągnąć wysoki poziom użyteczności. Osoby, które nieustannie zadają sobie pytania związane z realizacją projektów Lean Six Sigma, są bardziej świadome, podejmują trafniejsze decyzje i nie działają na szkodę firmy. Rozumienie i stosowanie metody Lean Six Sigma pozwala być mega użytecznym pracownikiem, niezależnie od tego, gdzie pracujemy.

     

    Dziś przedstawiam definicję użyteczności, która wyjaśnia, dlaczego każdy z nas powinien kierować się danymi zgodnie z filozofią i podejściem Lean Six Sigma. Możemy to robić pracując w dowolnej formie – zarówno w swojej własnej firmie, jak i będąc pracownikiem w innej organizacji.

    Punkt wyjścia to fakt, że firmy konkurujące ze sobą nieustannie rywalizują o uwagę i portfel klienta. Dzięki konkurencji, my – konsumenci – mamy większą pewność, że produkty, spośród których możemy wybierać, są najwyższej jakości, a usługi – na najwyższym poziomie. Firmy w ciągłym ruchu i dążeniu do realizacji głównego zadania, dla którego zostały założone, czyli generowania zysku, oferują efekty swoich procesów.

    Najprostszy Wzór na Zysk

    Podczas mojej wieloletniej kariery jako trener, konsultant i osoba tłumacząca innym definicję koncepcji, zauważyłem, że jeśli możemy przedstawić coś w najprostszych słowach, to jesteśmy w stanie dotrzeć do głównej istoty sprawy. Najprostszy wzór na zysk, którym kierują się wszystkie firmy, to sprzedaż minus koszty. Firma, aby osiągnąć jak największy zysk, musi starać się o jak największą sprzedaż przy jak najmniejszych kosztach. Lean Six Sigma nie polega na bezmyślnym cięciu kosztów, ale na dostosowaniu ich do planu sprzedaży, co pozwala osiągnąć zamierzone cele.

    Jeśli ten wzór jest celem działania każdej firmy, zastanówmy się, po co firma zatrudnia pracowników, w tym ciebie i mnie. Jedynym logicznym celem zatrudnienia kogokolwiek jest to, że ta osoba skutecznie wspiera wzór na zysk. Ja, jako osoba, która wielokrotnie była kierownikiem w wielu firmach, niestety doświadczyłem wielu wpadek i porażek. Nigdy nie zastanawiałem się, czy mój nowy pracownik był świadomy, w jaki sposób może wspierać ten wzór.

    Definicja Użyteczności w Kontekście Lean Six Sigma

    Osobę, która na co dzień jest świadoma i wie, jak może wspierać wzór na zysk, nazywam osobą użyteczną. To właśnie jest definicja użyteczności: taki sposób działania, który najlepiej wspiera generowanie zysku. Wyobraźmy sobie, jak wspaniale byłoby, gdyby cały nasz zespół składał się z osób użytecznych, co ułatwiłoby osiąganie najtrudniejszych celów w organizacji.

    Jednym z największych wyzwań firm jest niedocenianie użyteczności. Gdyby tylko firmy potrafiły odpowiednio docenić użyteczność i angażować się w jej podtrzymywanie, mielibyśmy klucz do zysków i efektywności w organizacji. W praktyce, gdy pracownicy są użyteczni i ciągle wspierają generowanie zysku, a firma to docenia, tworzy się naturalny mechanizm generowania zysku.

    Działanie zgodne z metodyką Lean Six Sigma pozwala osiągnąć wysoki poziom użyteczności. Osoby, które nieustannie zadają sobie pytania związane z realizacją projektów Lean Six Sigma, są bardziej świadome, podejmują trafniejsze decyzje i nie działają na szkodę firmy. Rozumienie i stosowanie metody Lean Six Sigma pozwala być mega użytecznym pracownikiem, niezależnie od tego, gdzie pracujemy.

    Prowadzenie projektów Lean Six Sigma i rozwiązywanie problemów wymaga czasu, energii, umiejętności i motywacji. Zawsze warto pokazać w firmie, że potrafimy być użyteczni i jak nasza użyteczność może być cenna dla organizacji. Nawet jeśli nasze zaangażowanie nie będzie docenione, weryfikujemy swoje możliwości i jesteśmy pewni siebie.

    Lean Six Sigma powinna być jednym z podstawowych narzędzi przekazywanych pracownikom. Im więcej osób wokół nas jest przykładem osoby użytecznej, tym więcej generujemy korzyści, zysku i pieniędzy. Mistrz osobistej doskonałości to osoba, która potrafi być mega użyteczna w każdych warunkach.

    W kolejnych materiałach i wpisach pokażę, jak na pierwszy rzut oka skomplikowane podejście Lean Six Sigma może być skutecznie i efektywnie używane na co dzień, niezależnie od tego, kto jest naszym klientem i jakiego efektu naszej pracy to dotyczy. Te trzy elementy zawsze będą wokół nas i są kluczem do użyteczności oraz skutecznego zastosowania metod Lean Six Sigma.

     

    Zapraszam na moje, opis tutaj -> szkolenia.

    Więcej o Lean Six Sigma możesz zobaczyć na moim kanale YT : https://www.youtube.com/@akademiamod

    Przeczytaj również

    The latest industry news, interviews, technologies, and resources.